Ines Gallastegi

Ines Gallastegi

jueves, 28 de diciembre de 2006

GUTXIENGO ETNIENTZAT LAGUNTZA ZEHATZAK

Gizabanakoaren berariazko laguntza zehatzak ziurtatu ondoren, hainbat alderdi aztertu beharko dira: eskolaren eta erkidegoaren testuingurua antolatzeko modua; baliabideak egituratzeko, indartzeko eta optimizatzeko modua; ikastetxeen hezkuntza-jardueran egin beharreko aldaketak; irakasleen ikasgelako jardunean egin behar diren aldaketak; irakasleengan gizabanako gisa egin behar direnak; baita hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleengan ere. Izatez, pertsona guztiak hezkuntzan behar bezala barne har daitezen lortu nahi da, pertsona guztiak gizartera daitezen bitarteko izango baita.
Pertsona guztiak bilduko dituen eskola eta gizartea sortu ahal izateko, eskolaren eta gizartearen testuinguruak ikaskuntzarako jartzen dituen oztopoak ezabatu beharko dira.
Ezinbestekoa izango da ikastetxeek parte hartzeko eta ikasteko dauden oztopoak aztertuko dituzten gogoeta-prozesuak abiaraztea, eta hezkuntza-erkidegoa osatzen duten pertsona guztien iguripenei erantzun dakien erraztea.

ESKOLA INKLUSIBOA ETA ETNIAK


Eskolan bat egiten duten hezkuntza-eragile guztien partaidetzaren eta akordioen gainean eraikitzen da eskola inklusiboa, eta ikasleen ikaskuntza-prozesua ikastetxean sartzearen ondorioa dela hartzen da kontuan. Bestalde, ikasleek eskolako ibilbidean topatuko dituzten oztopoak gainditzea helburu duen hezkuntza-dimentsioa du abiapuntu. Izan ere, eskola inklusiboarekin, guztiek beren burua dagokien hezkuntza-erkidegoaren kidetzat har dezaten eta gainerakoek ere halakotzat aintzat ez ditzaten lortu nahi da. Horretan ez du zerikusirik beren gizarte-inguruneak, jatorrizko kulturak, ideologiak, sexuak eta etniak, edota ezintasun fisikoaren, intelektualaren eta sentsorialaren ondoriozko edo intelektualki supergaitua izatearen ondoriozko egoera pertsonalak.