Ines Gallastegi

Ines Gallastegi

martes, 16 de enero de 2007

BEHAR LINGUISTIKOAK GUTXIENGO ETNIEKIN



Ikasle etorkinek hainbat faktore baldintzatzaile dituzte hezkuntza-sisteman erabat sartzeko. Lehena, irakaskuntzako irakas-hizkuntza ikastea da. Hizkuntza ezinbesteko tresna da
pertsonen arteko harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako. Ikasle etorkinen
hizkuntza-ikaskuntzako beharrak behar adina ez bideratzeak, gainditzeko zailak diren eskola-atzerapenak eragin ditzake kasu askotan.
Euskal Autonomia Erkidegoan bi hizkuntza ofizial daude, eta hezkuntza-sistema
elebiduna da. Egoera soziolinguistikoa diglosikoa da, eta hizkuntza menderatzailea, gaztelania.
Euskal hezkuntza-sistemaren helburuetako bat hauxe da: derrigorrezko irakaskuntza
amaitzean, ikasle guztiek bizitza praktikoan moldatzeko eta euren ikasketak bi hizkuntzetako
edozeinetan jarraitzeko moduko gaitasuna izatea. Prozesu egokiarekin bi hizkuntzak ikasteko
gai izan behar dute ikasle guztiek, kontrakorik justifikatzen duen arrazoi pertsonalik ez badago
behintzat.

No hay comentarios: